Tietoa seurasta

Alavuden Ratsastajat ry on Suomen Ratsastajainliiton virallinen jäsenseura. Seura perustettiin 1987 eli olemme jo kirkkasti "täysi-ikäinen" seura. Seuraamme kuuluu tällä hetkellä 134 jäsentä.

AR on palkittu SRL:n järjestämässä Vuoden Ratsastusseura-kilpailussa useaan kertaan. Vuonna 2004 saimme pienten kuntien kultaa, 2005 hopeaa, vuonna 2006 jälleen kultaisen palkinnon ja vuodelta 2007 pokkasimme pronssia. Vuonna 2010, 2012 ja 2013 AR palkittiin jälleen Vuoden parhaana ratsastusseurana. Vuonna 2008, 2009 ja 2010 Suomen Ratsastajainliitto palkitsi Alavuden ratsastajat ry:n myös Pohjanmaan alueen vuoden ratsastusseurana.

Seuran tarkoituksena on edistää ratsastusharrastusta toiminta-aluellamme niin kunto- kuin kilpaurheilunkin saralla. Haluamme myös tarjota jäsenillemme monipuolisia ja laadukkaita ratsastusurheiluun ja hevosmiestaitoihin liittyviä palveluja, puitteita ja toimintaa. Järjestämme vuosittain useita erilaisia tapahtumia: esimerkiksi Hubertusjuhlan kettujahteineen.

Lopullinen tavoittemme on kuitenkin tarjota jäsenillemme onnistumisen elämyksiä, sosiaalista kanssakäymistä ja mukavaa yhdessäoloa rakkaan hevosharrastuksemme parissa. Kaiken takana on tietenkin ihana ystävämme hevonen: haluamme omalta osaltamme varmistaa, että sitä kohdellaan hyvin sen kaikissa käyttötarkoituksissa.

Alavuden Ratsastajat ry Vuoden Ratsastusseura 2013!

"Alavuden Ratsastajat ry valittiin jo toista vuotta peräkkäin Ratsastajainliiton kolmen kärkiseuran joukkoon. Seura jatkaa ja kehittää laadukasta ja suunnitelmallista toimintaa uusilla ideoilla, kuten ”Lauman mukana laukkaamaan”-projektilla. Se tarjoaa yhteistyössä Alavuden kaupungin sosiaalitoimen kanssa syrjäytymisvaarassa oleville lapsille ja nuorille mahdollisuuden harrastaa ja tekee yhteistyötä myös alueen ratsastusseurojen, yhdistysten, urheilulajien ja seurakunnan kanssa."

Alavuden Ratsastajat ry on palkittu useana vuotena sekä valtakunnallisena että Pohjanmaan parhaana ratsastusseurana.