Maastoradan käyttöohjeet

Alavuden Ratsastajat ry:n maastoradan käyttöohjeet 2023

Varaukset maastoesteradalle tehdään AR:n nettikalenterissa.
Käyttäjätunnus: maastorata ja salasana: varaus.
Tehdessäsi varauksen merkitse kalenteriin valitsemasi päivän kohdalle kellonaika ja ratsukon tiedot.
Samalle ajankohdalle voi tehdä useampia varauksia.
Muista maksaa ratamaksu ellet ole AR:n jäsen!

Varauskalenteriin pääset täältä.

Muistutuksena maastoradan käytöstä muutama tärkeä asia:

• Maastoradan käytöstä on aina tehtävä varaus Alavuden Ratsastajien nettikalenteriin.
  • Maastossa ei saa hypätä yksin. Alle 18-vuotiailla tulee olla mukana joko huoltaja tai 18 vuotta täyttänyt henkilö. Täysi-ikäisilläkin on suositeltavaa olla toinen henkilö mukana onnettomustilanteiden varalta. Suosittelemme lataamaan puhelimeen 112-sovelluksen, jotta mahdollisen tapaturman sattuessa apu löytää varmasti perille!
  • Maastoradan käyttö on maksutonta Alavuden Ratsastajat ry:n täys- ja perhejäsenille, muilta peritään 10 € kertakorvaus tai koko vuoden kattava ratakausimaksu, joka on 20 € kannatusjäseniltä ja 30 € muilta.
    Maksut suoritetaan suoraan seuran tilille: IBAN FI7541080011808394. Kirjoita viestikenttään "kertamaksu oma nimesi" tai "ratakausimaksu oma nimesi".
  • Esteitä ei saa siirtää. Jos käännät esteitä esim. tien poikki, teet korotuksia tms., harjoittelun jälkeen palauta esteet alkuperäiseen kokoon ja käännä esteet tien sivuun.
  • Jos jokin este hajoaa käyttökertasi aikana, ÄLÄ kokoa sitä itse. Ilmoita rikkoontumisesta seuran johtokunnan jäsenelle, niin seuran ratavastaavat käyvät korjaamassa sen.
  • Jos huomaat jonkin esteen olevan rikki tai huomaat jotain muuta poikkeavaa, ilmoita siitä seuran johtokunnan jäsenelle.
  • Roskat on huolehdittava maastosta pois. Myös muiden jäljiltä saa kerätä roskia!
  • Talvikaudella radalla hyppääminen ei ole suositeltavaa.

HUOM! Maanomistajien pyynnöstä ratsastathan + liikut jalan maastossa VAIN olemassaolevia polkuja pitkin!

Nämä yhteiset pelisäännöt ovat tärkeitä, turvallisuuden ja hyvien käytöstapojen vuoksi. Sääntöjä on noudatettava!

Hyppy-terveisin johtokunta