Kilpailuluvat

Kilpailuluvat ratsastajalle⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

- Kilpailulupia voi hankkia 8.1. alkaen.

- Osoite on https://ratsastus.lisenssikauppa.fi

- Kirjautuminen tapahtuu henkilötunnuksella.

- Järjestelmä tarkistaa, että jäsenmaksu on maksettu ja tarjoaa ostettavaksi vain sellaisia lupia, joihin jäsenlajisi oikeuttaa.

- Lupa maksetaan heti verkkopankkitunnuksilla, tai voit pyytää maksulinkin sähköpostiisi.

- Lupa tulee voimaan ja kirjautuminen Kipaan onnistuu maksua seuraavana päivänä. Siirrot jäsenrekisteristä Kipaan menevät öisin.

- Kirjautuminen Kipaan
o Käyttäjätunnus on jäsennumero.
o Salasana on ensimmäistä kertaa luvan hankkivalla neljä ensimäistä merkkiä sukunimestä. Muilla salasana ei vaihdu edellisistä vuosista, mikäli jäsennumero ei ole vaihtunut (mahdollista seurojen vaihtajilla).
o Uuden salasanan tilaaminen toimii vain niillä, joilla on ollut aiemmin lupa ja jotka ovat lisänneet sähköpostiosoitteensa Kipaan.

- Ongelmatilanteissa ole ensisijaisesti yhteydessä seuran jäsensihteeriin: Miia Ylä-Vannesluomaan: miia.ylavannesluoma@gmail.com / 0400568977.

Eikö kirjautuminen luvan ostoon onnistu / järjestelmä tarjoaa ostettavaksi vain green cardit ja lisävakuutuksen?
- Pyydä jäsensihteeriä tarkastamaan, että sinulla on sähköpostiosoite ja henkilötunnus jäsenrekisterissä ja että jäsenmaksu on kirjautunut maksetuksi.

Muissa luvan ostamiseen liittyvissä ongelmatilanteissa tarkista nämä:
- Onko jäsenmaksun maksamisesta riittävästi aikaa – noin kolmesta neljään arkipäivää?
- Onko haluamasi lupa sallittu jäsenlajillesi (esim. perhejäsen ei saa A-lupaa)?
- Oletko ostamassa kansainvälistä korotus- tai C-lupaa, johon vaadittavaa alemman tason lupaa sinulla ei ole?

Eikö Kipaan kirjautuminen onnistu?
- Oletko maksanut kilpailulupasi kuluvalle vuodelle?
- Onko maksu ehtinyt siirtyä Kipaan yön yli?
- Onko jäsennumerosi eli käyttäjätunnus oikein? Voit tarkistaa sen jäsenkortista, Hippos-lehden osoitekentän yhteydestä (täysjäsenet) tai seurasi jäsensihteeriltä. Jäsennumero on 8-numeroa pitkä ja ensimmäinen numero on 2, 3, 4 tai 5.
- Oletko unohtanut vanhan salasanasi tai se ei jostain syystä tunnu toimivan? Voit tilata uuden Kipan etusivulta.
- Kirjaudutko ensimmäistä kertaa ja salasana ei toimi? Salasanan kirjaimet kirjoitetaan pienillä kirjaimilla ja kenttä tunnistaa myös viivan (-) ja ääkköset. Jos sukunimesi on kolmikirjaiminen, ole yhteydessä SRL:oon.