Seuraranking

Alavuden Ratsastajat ry jakaa joka vuosi edellisen kauden menestyneille kisaajilleen stipendit. Kisaajien tulee täyttää ja palauttaa ohjeiden mukaan täytetty rankingtaulukko alkuvuodesta. Rankingpisteiden perusteella jaetaan myös Vuoden Nousukas -stipendi, sekä Wille-rahaston stipendi(t).

Rankingissa palkittavien lukumäärä määräytyy seuraavasti (johtokunnan kokouksen 3/2012 päätös):

- Mikäli pisteensä palauttaneita on 0 – 10 henkeä, palkitaan viisi parasta.
- Mikäli pisteensä palauttaneita on 11 – 15 henkeä, palkitaan kuusi parasta.
- Mikäli pisteensä palauttaneita on 16 tai enemmän, palkitaan seitsemän parasta.

Stipendien suuruus määräytyy jakamalla jaettava summa kärkiratsukoiden yhteispistemäärällä, jolloin saadaan laskettua yhden pisteen arvo.

Kannattaa ruveta täyttämään rankinglistaa jo vuoden alusta lähtien - loppuvuodesta kaikki tiedot löytyy sitten helposti ja vaivattomasti yhdestä paikasta. Edellisvuoden taulukkopohjaan (löytyy materiaalipankista) on helppo kirjata.

OHJEET RANKINGTAULUKON TÄYTTÖÖN

Huom: jos edustat useampaa seuraa; rankingpisteitä kertyy kaikkien tasojen kilpailuista vain silloin, mikäli edustusseurasi on niissä AR. Eli kisoissa olet ilmoittanut edustamaksesi seuraksi vain AR:n.