Kilpailutoiminta

Seuramme järjestää kilpailutoimintaa koulu-, rataeste- ja kenttäratsastuksessa.

Kilpailuharjoitus ja seurakilpailut:

Seuratasolla tai kilpailuharjoituksena järjestetään kisoja kuukausittain useita kertoja vuodessa. Myös maastoratsastuksessa kisataan kelien salliessa.

• Koketin Pokaali: Keväisin pidettävä seuran oma yhdistetty kiertopalkintokisa junioreille
  • Seuramestaruudet
  • Seuracup: Osakilpailuja sennu- ja junnucupissa yhteensä kuusi vuosittain. Osakilpailut pidetään seurakisojen yhteydessä ja niissä kisataan vuorotellen esteillä ja koulussa. Cuppien tarkemmat säännöt löytyvät materiaalisalkusta.

Aluekilpailut:

Kilpailuja pyritään järjestämään vuosittain 1-3 kertaa, kaikissa lajeissa.

Kansalliset kilpailut:

Seurallamme on kokemusta kansallisten kilpailujen järjestämisestä niin koulu- kuin kenttäratsastuksessa. Viime vuosina olemme kuitenkin keskittyneet 2-tason toimintaan. 12.6.2011 järjestimme viimeksi kansalliset kouluratsastuskilpailut.

Suomen Ratsastajainliitto - Kilpailijalle

KILPAILIJOIDEN TUKEMINEN

Kilpailijoiden tukemista toteutetaan pääasiassa kevätkokouksen yhteydessä jaettavin, ranking-pisteiden pohjalta määräytyvin stipendein. Kaikkiaan jaettava summa on noin 500 euroa. Summasta myönnetään lisäksi yksi ns. vuoden nousukas -stipendi, jolla palkitaan hyvin uutena kisaajana menestynyt ratsukko (ranking-kärjen ulkopuolelta).